"0x800CCC19" eller "0x8004210A" i Outlook / Outlook Express

Årsak
Dette er et problem med visse filvedlegg (teknisk kalt MIME) i Outlook Express 6 når de dukker opp i din POP3-innboks. Din tilkobling til e-postserveren vil henge seg opp og du får en timeout.

Løsning 1
Du kan laste ned Outlook Express 6 Service Pack 1 fra Microsoft. Søk etter oppdateringer i Windows Update.

Løsning 2
Hvis du allerede har Service Pack 1 for Outlook Express installert kan du i noen tilfeller fremdeles oppleve denne feilen. Har du Norton Antivirus 2002 eller 2003 installert og har skrudd på skanning av innkommende og utgående e-post, kan dette skje. Dette kan også skje hvis du bruker McAfee-produkter. For å løse dette problemet når du bruker Norton Antivirus og Outlook / Outlook Express, kan du følge stegene under for å slå av e-post-skanning. Dette gjøres på egen risiko og er ikke noe vi anbefaler å gjøre, ettersom maskinen din blir mer utsatt for virusangrep via e-post.

  • Avslutt Outlook eller Outlook Express.
  • Start Norton Antivirus.
  • Klikk «Options». Hvis en meny dukker opp når du klikker «Options»; klikk «Norton Antivirus».
  • Under «Internet»-seksjonen, klikk «Email».
  • Klikk for å fjerne «Scan incoming Email»- og «Scan outgoing Email»-hakene i avkrysningsboksene.
  • Klikk «OK» og lukk vinduet.