Avvist e-post / spamfilternivå / svarte- og hviteliste

Vårt e-postsystem benytter flere forskjellige spamfiltre, og fra tid til annen vil avsendere av legitim e-post bli blokkert grunnet spam sendt fra andre brukere i samme system.

For å undersøke om en e-post har blitt avvist i vårt system må du logge på din e-postadministrasjon.

1. Gå til Uniwebs nettside og velg webmail oppe til høyre.

2. På denne siden velger du «E-postadministrasjon» og skriver inn din e-postadresse og passordet til e-postadressen. Klikk deretter «Logg inn».

3. Klikk «E-post» på menyen til venstre og velg «Spaminnstillinger» under «Funksjoner».

4. Nederst på denne siden (1) vil du se en boks som heter «Avviste eposter». Klikk deg gjennom datoene for å finne e-postene du ikke har mottatt og som er avvist av vårt system. Velg «Hvitelist» for å slippe gjennom eventuelle e-poster til vårt system neste gang de forsøker å sende e-post til deg. E-post som allerede har blitt avvist vil ikke bli levert til din konto på nytt; den vil være fullstendig avvist av vårt system.

Videre kan du også svarte- og hviteliste e-postavsendere manuelt via (2) og (3). Svartelisting betyr at e-poster fra respektive e-postadresse avvises, mens hviteliste slipper dem igjennom. Det er også mulig å bruke wildcard i svarte- og hvitelisten; for eksempel *@spamsender.com.

Mottar du mye spam? Forsøk å justere spamfilternivået ditt (4).

  • Var denne artikkelen nyttig?
  • Ja   Nei