Uniweb-bloggen

Screenshot 2016-02-03 09.40.27

[Opptak fra webinar] Hvordan få flere leads, henvendelser og kunder i 2016

Der andre bare snakker om trafikk og synlighet, mener Jan-Ove at det ikke hjelper med all verdens synlighet dersom du ikke klarer å konvertere de besøkende til henvendelser og kunder. Han holder foredrag om emnet og har blant annet jobbet med Stig R. Myrseth, en av Norges mest kjente forvaltere; kredittsjekk-kjempen Bisnode; Nord-Europas største  leverandør…

Få-fler-leads-salg-og-henvendelser-blogg

Hvordan få flere leads, henvendelser og kunder i 2016?

La 2016 bli året hvor du virkelig tar nettet til hjelp for å få bedriften din til nye høyder! I løpet av året kommer vi til å dele masse informasjon som du kan bruke for å hjelpe din bedrift til å få maksimalt utbytte av internett. Enten det er i form av å få inn flere…

«Advarsel: Du har ikke en uforløste pakken!»

Vi har tidligere advart om virus som sendes via e-post og som omtales som «teslacrypt» eller «alfacrypt». Dette har frem til nå brukt en .zip-fil som inneholder en .js-fil (JavaScript) for å spre seg. Spres med Word eller PDF Tidligere i dag har vi blitt varslet samt sett det samme viruset bli forsøkt spredt ved…

Hva-onsker-du-a-oppna-med-hjemmesiden-din-blogg

Hva ønsker du å oppnå med nettsiden din?

De aller fleste har fått med seg at de trenger en nettside for å holde tritt med markedet. Det ingen forteller deg er at det er ikke sånn at du kan sette opp en nettside og logge inn i nettbanken og se millionene renne inn. Det er slik de aller fleste behandler nettsatsningen sin. «Jeg…

delt-kalender

Delt kalender

Med delt kalender har du alltid oversikt over arbeidsdagen til dine kollegaer, hvor de befinner seg og når de er forventet tilbake. Den delte kalenderen er tilgjengelig både i vanlig Outlook og i Outlook web-app som er webmailproduktet til våre Exchange-tjenester. Privatliv Det er ikke slik at delt kalender gir andre mulighet til å snoke…

Optimalisering: Når 60 sekunder ikke er 1 minutt

Utvikler du nettsider og føler deg fanget i den evige sirkelen med optimalisering av lastehastighet? Legger du ned masse tid og energi for å minimere lastetid på nettsidene? For hva da? Å spare noen få hundre millisekunder? Hva hvis jeg sier at det finnes en annen måte å gjøre dette på? Brukeropplevelse viktigst Først: Er det egentlig viktig hvor lang tid…

Har ditt selskap tilrettelagt godt nok for varsling?

Ansatte i en virksomhet har kjennskap til store mengder informasjon, som verken ledelse eller styre kjenner til. Dette kan gjelde HR-relaterte forhold, eksempelvis arbeidsmiljøforhold, diskriminering, trakassering eller brudd på interne retningslinjer. Det kan også gjelde økonomisk misligheter, slik som korrupsjon eller underslag. Varsling bør tilrettelegges. Undersøkelser vi har gjennomført og vår erfaring fra granskingssaker, er…

Slik får du et sikkert passord

Vi blir stadig mer avhengige av online-tjenester, og vi legger stadig mer sensitive data i skyen. Allikevel legger vi svært lite tanke bak det å ha et sikkert passord for å beskytte disse dataene. Vi er veldig opptatt av kryptering og sikring, men når det kommer til passordet, selve nøkkelen, kan det visst være noe…

Hva er egentlig denne skyen alle snakker om?

Hva er egentlig denne skyen alle snakker om? Hvor er denne skyen? Er vi i skyen nå? Av alle trendordene der ute er cloud/skyen ett av de aller største, men hva er egentlig denne skyen? Har du bruk for skyen? Er du allerede der? Burde du være der? Svaret på disse spørsmålene finner du her.…

akeo

Fokuser på de kanalene som fungerer best for deg!

«Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.» – John Wanamaker Heldigvis kan vi måle nesten alt som skjer på hjemmesidene våre på en ganske enkel måte, så vi faktisk kan vite hva som fungerer og ikke fungerer for oss. I denne artikkelen går vi gjennom en…

server-bg

Gir du bort kunder til konkurrentene dine?

«Jeg fikk noe Google Analytics-greier fra han som laget hjemmesiden vår, men jeg har aldri brukt det.» Kjenner du deg igjen? Eller enda verre: Du har kanskje ikke hørt om det før. Da er det på tide å ta ansvar for egen suksess på nett. Vi har et hav av informasjon tilgjengelig; det er på…

robot-winter

Skal du lykkes på nett MÅ du kunne dette!

Vi snakker ofte om konverteringsrate når vi snakker om websider, men hva er konverteringsrate egentlig? Konverteringsrate er prosentandel besøkende som utfører en ønsket handling. Enkelt forklart er det prosentsatsen av besøkende som utfører en eller annen form for mål du har definert som viktig på hjemmesiden din. Å kjøpe et produkt, sende inn kontaktskjema, melde…